Thursday, December 3, 2009

dia...

Tenangnya hati..sedikit terusik selepas pemergian ayah...buat aku termenung seketika..memikirkan tentang diri...memikirkan tentang dia..yang semakin jauh...yang kalanya ada...namun selalunya tiada...diam entah ke mana...biar pun tahu dia di mana... bagai diri tidak dihargai...sepi...hanya sesekali menghadirkan diri.. di saat aku diperlukan... di waktu dia dilanda kesusahan...begitulah rutin kehidupan..antara aku dan dia..
Hati terlalu rindu  kehidupan seperti dulu... bebas untuk bertemu... tanpa mengira waktu..tanpa rasa diburu.. kini.. hati inginkan sesuatu... sesuatu yang pasti...yang jejak di bumi...yang bukan fantasi.... tapi di alam realiti...

Dia sendiri tahu..apa yang ku mahu... namun hanya janji yang termampu  olehmu... sedangkan aku mungkin tidak mampu...untuk terus menunggu... yang adakalanya jemu... dengan rutin dirimu..

Sampai bila harus begini... setelah lama mengikat janji.. namun diri tidak  dimiliki... secara hakiki.. sedangkan dia tidak mengizinkan aku pergi...

1 comment:

  1. Salam Kak. Kalau ikutkan tak tahu nak coretkan apa di laman ni. Semuanya coretan hati akak yang kekadang orang lain takkan faham. Mujurlah juga tahu sikit-sikit. Banyakkan berdoa. PAda saya semua perkara adalah penyelesaiannya, tetapi kalau si dia masih dalam keadaan yang sama bermakna dia sendiri tidak mahu mengubah dirinya.

    ReplyDelete