Thursday, November 19, 2009

Mawar terpinggir....




Perasaan dan hatimu mengikut musim....
Bertukar ganti...hangat dingin...
Kehadiranmu di dalam hidupku bak bayang..
Sebentar ada sebentar menghilang...

Siapakah sebenar aku padamu...
Aku sendiri terkeliru....
Kau mengharapkan aku sentiasa mengerti...
Terima saja apa yang terjadi...

Diri mawar yang terpinggir....
Terkadang di puja terkadang tersingkir...
Hati di sebalik tenangku....
Bagai kaca musnah terhempas ke batu...

Perasaan dan hatimu mengikut musim...
Bertukar ganti hangat dingin...
Kehadiranmu di dalam hidupku bak bayang..
Sebentar ada sebentar menghilang....



Kasih..benarkah aku ini ibarat mawar terpinggir...dipuja bila perlu...dicampak bila habis wanginya..benarkah kasih...sedangkan aku ingin menjadi lebih dari itu..bukan sekadar hiasan...tetapi sebagai teman setiamu..sebagai kebanggaanmu..sebagai keperluanmu...izinkan aku kasih...untuk mendapat tempat di hatimu..untuk mendapat ruang dalam kehidupanmu...

Ada waktunya aku terasa..diriku tidak diperlukan lagi...kau senyap sunyi menghindarkan diri...dan aku  di sini sepi menanti..tunggunya waktu kau kembali..

Dan  kini...bila tiba saatnya kau ke sini..mencari aku tanpa jemu..merayu aku tanpa henti...untuk bertemu..melepaskan rindu...dan bila aku tidak diperlukan lagi...kau hilang tanpa arah...dan aku ditinggalkan lagi...beginikah kasih...kau menilai aku..beginikah kasih kau menhargai aku...beginikah kasih..cintamu padaku...beginikah kasih..menjadi isterimu..

Kini..hatimu mula cemburu...melihat aku ..sendirian di sini..mekar mewangi...sedangkan sedari dulu kau tidak pernah peduli..aku dikelilingi  atau disingkiri...dan mungkin kerana ada yang ingin mendekati..kau mula resah di hati...jika benar hatimu resah..jangan biarkan aku di sini....sendirian terus menanti...


Kembalilah kasih...aku menanti...
sementara waktu masih bersisa..sementara waktu masih berpunya...
tiada kesal yang terasa...tiada sesal yang melanda...
kembalilah kasih...segera kembali...
pada yang menanti...

1 comment:

  1. waduh..begitu puitis skali kata-katamu itew..
    smoga menjadi penulis hebat dan terkemuka di satu hari nanti.. (errr..secepat mungkin!)

    wakkakakak

    ReplyDelete